.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:
اجرای ۲۲۴ برنامه در هفته زن مازندران/ لایحه حمایت از کرامت زنان در مجلس تصویب شود
با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور و افراد حوزه انتخابیه نمایندگان مجلس را بانوان تشکیل می‌دهند ضروری است لایحه حمایت از کرامت زنان در مجلس تصویب شود.
اجرای ۲۲۴ برنامه در هفته زن مازندران/ لایحه حمایت از کرامت زنان در مجلس تصویب شود

شمال نیوز: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اعلام اینکه لایحه حمایت، صیانت از خانواده به مدت ۱۰ سال در نهادهای تصمیم گیرنده در انتظار تصویب است، گفت: باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور و افراد حوزه انتخابیه نمایندگان مجلس را بانوان تشکیل می‌دهند ضروری است لایحه حمایت از کرامت زنان در مجلس تصویب شود.

 

به گزارش شمال نیوز، سمیه قاسمی طوسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت هفته زن ۲۲۴ برنامه محوری در مازندران از غربی‌ترین شهر استان آغاز و تا شرقی‌ترین شهرستان‌ها با همکاری فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

 

  وی با اعلام اینکه پیش‌تر نمایشگاهی توسط اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از بانوان در مرکز استان برگزار شد، گفت: به دلیل تنوع و انسجام برنامه‌های هفته زن، نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در حوزه پوشاک در اوایل دی‌ماه امسال برگزار شد و مورد استقبال علاقمندان نیز قرار گرفت. البته برای نخستین بار رویکرد ما در نمایشگاه فن بازار پوشاک بهره‌مندی از ظرفیت‌هایم موجود و توسعه صنعت پوشاک در مازندران بوده است.

 

دیدار بانوی مازندرانی با رهبری

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران دیدار با مقام معظم رهبری را از برنامه‌های ویژه هفته زن امسال دانست و افزود: امسال از مازندران تنها فردی بودم که به نمایندگی از زنان استان دعوت به دیدار رهبری شدم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برنامه متنوعی از سوی مردم غرب مازندران در رامسر تدارک و اجرا شد، گفت: طبق برنامه ریزی شورای سیاستگذاری زن و خانواده، برنامه‌های هفته زن از غربی‌ترین شهر استان با غبارروبی مزار و دیدار با مادران و همسران شهدا آغاز شد.

 

قاسمی طوسی شرکت در همایش میلاد کوثر با همکاری ارگان‌های مختلف و بازدید از مراکز صنایع دستی، کارآفرینی و بررسی مشکلات آنها را از دیگر برنامه‌های محوری هفته زن برشمرد و خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته زن با حضور در شهرستان رامسر از سه بانوی مدیر این شهرستان که در ادارات کار و رفاه اجتماعی، کانون پرورش فکری و دانشکده پرستاری فعالیت دارند دیدار و به رسم یاد بود هدایایی تقدیم شد.

 

تجلیل از بانوان فرهیخته مازندران

 

وی با اعلام اینکه در روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح میزبان ۳هزار بانوی مازندرانی در جشن «شکوه مادری» در مصلی امام خمینی شهرستان ساری هستیم، اظهار کرد: تجلیل از بانوان فرهیخته با حضور استاندار مازندران در روز ۴ شنبه ۲۸ دی‌ماه جاری برگزار می‌شود.

 

قاسمی طوسی یادآور شد: ۴ بانوی برگزیده که دو نفر از خانواده معظم شهدا هستند از مازندران در کنگره زنان تاثیرگذار کشور که با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندارن به ضرورت تصویب لایحه حمایت از زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دیداری که با بانوان داشتند حفظ کرامت بانوان در خانه و اجتماع بود.

 

ضرورت تصویب لایحه حمایت از کرامت زنان در مجلس

 

این مسئول با اعلام اینکه لایحه حمایت از کرامت زنان به مدت ۱۰ سال در نهادهای تصمیم گیرنده در انتظار تصویب است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور و افراد حوزه انتخابیه  نمایندگان مجلس را بانوان تشکیل می‌دهند ضروری است لایحه حمایت از کرامت زنان در دستور کار مجلس قرار گیرد .

 

 قاسمی طوسی گفت: تصویب قانونی حمایت از زنان امری ضروری است و نمی‌شود به صورت سلیقه‌ای و مقطعی نسبت به خیلی از موارد ورود پیدا کرد.

 

تصمیم‌گیری‌های مردانه

 

 این مسئول یادآور شد: در مراکز مهم سیاستگذاری و سیاست‌های کلان با نگاه مردانه نسبت به موضوعات تصمیم گیری می‌شود. خلاء وجود زنان توانمند در این خصوص محسوس است.

 

 وی تصریح کرد: همانگونه که مجلس نسبت به قانون جوانی جمعیت طبق منویات رهبری توجه دارد و  قانون  ۷۳ ماده‌ای جوانی جمعیت را به تصویب رساندند، انتظار داریم؛ قانون محکمی در حمایت از بانوان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند تصویب شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.685 seconds.